sobota 26. dubna 2014

Filmové dny.

Včerejší večer i dnešní sobotu jsem totálně zabila. Teda aspoň podle mého dědy, který volal před chvílí, aby zjistil, jak dlouhé procházky jsme dneska v tom nádherným počasí učinili. Byl doslova zděšený a zklamaný, když jsem mu řekla, že jsme celý den strávili zavření doma.
Já ale zklamaná nejsem ani trochu.
Jsem barbar. Nepodporuji kina. Nepodporuji ani knihy.
První díl Povstalecké trilogie Divergence, kterou napsala úžasná Veronica Roth, jsem stáhla na netu. Stejně jako druhý díl a stejně jako stáhnu i ten třetí, až se objeví.
Nadšení, že se nemýlili lidé, kteří PT srovnávali s Hunger Games, bylo neuvěřitelný a já si tohle dílo fakt zamilovala.
A jo, opravdu jsem byla šíleně vytočená, když jsem se dozvěděla, že se film neplánuje dostat na plátna našich knih. Jen jsem ten vztek nedávala najevo. A nikde jsem se nevyjadřovala. Ale bylo by do breku, aniž by o tom někdo věděl, což je u mně naprosto normální. Asi se vyžívám v tom trpět sama.
Vztek po nějaké době vystřídalo další nadšení, jelikož Divergenci v českých kinech přece jen uvedou a to prvního května. Super! Bylo mi jasný, že jakkoliv velkej fanoušek jsem, tak do kina stejně nezajdu. Nebudu mít čas. Nebo prachy. Nebo nebudu mít s kým jít a nemůžu si pomoct, sama sedět v kině, to mi přijde jako bych na čele měla napsáno "Společenský vyvrhel". A to já nejsem. Fakt že ne. Takhle nějak to dopadlo i s Vampýrskou akademií. Kterou jsem neviděla doteď. A to jsem všechny díly četla asi pětkrát! Neměla bych být i pětkrát v kině?!
Pravidelně kontroluji přidaná videa na zkoukni to. Jen tak, preventivně, abych věděla, na co budu koukat večer až mě zase chytne amok z toho, že nám pořád nejde televize. Mimochodem, fakt už bych to mohla zařídit. Protože jediný, kdo si stěžuje jsem já a i tak s tím nic nedělám.
Málem jsem spadla z židle (hodně nepohodlný židle), když jsem si všimla videa s názvem Divergent s českými titulky. A ani ta kvalita nebyla špatná. Vlastně, byla výborná! A já, jak jsem již řekla, napsala, cokoliv chcete, jsem barbar a abych to slovo ještě podtrhla, tak jsem si video, celý film, pustila na svým iPhonu a bylo mi jedno, že pokud bych si počkala ještě hodinu, tak bych se mohla dívat v klidu na notebooku a nemhouřit oči, abych si pořádně prohlédla tváře herců. Ne, muselo to být hned. Já se tak bála, že mi Divergenci vymažou!
A páni, byla jsem fakt nadšená. Já nevím, jaké byly na film recenze, ani jestli jsou fanoušci spokojení. Já byla naprosto u vytržení. Shailene Woodley je sympatická herečka (a jo, podle mě fakt velká kočka) a Theo James taky celkem ušel. Dcera Lennyho Kravitze, který hrál Cinnu v Hunger Games, Zoe byla taky příjemná a já jsem tedy s hereckým výběěrem naprosto spokojená.A mimochodem, Kate Winslet? Super bombastický! Takže jo, rozhodně je to film, ke kterýmu se vrátím, stejně jako ke knihám. A hned jsem volala mamce, že se na něj společně musíme podívat. Milovala Twilight a HG má ráda už jen z mýho vyprávění ;)
No a dnes jsem konečně byla schopná dokoukat film Julie a Julia a jsem za to fakt ráda. S přestávkama na něj hledím už týden. Usnula jsem. Chystala večeři a pak zapomněla. Nebo se zaposlouchala do hudby. Nebo usnula. Zase. Miluju filmy podle knižních předloh, baví mě srovnávání a známí dost často říkají, že jsem naprostý blázen, když se mi film nelíbí, protože mění něco, co je v knize předem určený. A asi jo, jsem blázen. Dost často mi bývá fuk, jestli si první přečtu knihu nebo vidím film. A přiznávám se, tuhle knihu jsem ještě v rukách neměla. Napravím, slibuji. Amy Adams je skvělá herečka, která se hodí do ztřeštěných rolí a Meryl Streep, jak každý ví, zvládne zahrát naprosto fantasticky úplně všechno.
Ach jo, potřebovala bych další skvělý film, noc je ještě tak mladá!
Takže, otázka, Klub poslední naděje? Nějaké názory? Protože ten můj se tady nejspíše v nějakém příspěvku objeví. Jdu opět zírat do monitoru a ignorovat celý svět. Vlastně, teď v devět už jen celý byt.
Lux.

4 komentáře:

  1. takže Divergence dobrý? to mám radost :) já se teda chystám do kina, mám hrozně pomalej internet ... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, divergence super! Ja, jakoze vim, ze bych kino jak časově, tak finančně nestihala, jsem si to na mobilu doslova vychutnavala :)

      Vymazat
  2. To já klidně chodím do kina sama (teď už tedy moc ne, ale dřív jsem chodila do kina třeba třikrát týdne! :O) A Vampýrskou akademii jsem neviděla, ani nevím, že k tomu je film, musím napravit! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja sama taky parkrat byla, ale ted nemuzu rict pritelovi, hele, ja jdu do kina, zabav se - on je proste takovy, ze by se nastval a bylo by vymalováno. A kdyby sel se mnou... No trpěl uz u hunger games, i kdyz soundtrack u nas jede čtyřikrát do tydne porad dokola...
      VA zfilmovali a ja se nemuzu dockat, az se k filmu dostanu!

      Vymazat

Každá reakce vítána a já Vám za ni děkuji :)